top of page
חיפוש

האם דיאטות טובות לבריאות שלנו?

אחת התרמיות הכי גדולות שתרבות הדיאטות מצליחה למכור לנו זה היא המחשבה שתרבות הדיאטות מקדמת בריאות בעוד שהפער בין קידום בריאות לדיאטות רזון הוא על גבול הבלתי נתפס. במובנים רבים מדובר בהפכים מוחלטים. הנה כמה דוגמאות

הגישה בתרבות הדיאטות היא שבריאות מושגת עם מדד אחד בלבד וזה המשקל שלנו ושכל ירידה היא לטובה. בעוד שגישה מקדמת בריאות מעודדות אותנו להסתכלות רחבה על הרווחה הפיזית, רגשית וחברתית שלנו.

גישה מקדמת בריאות תעודד אתכם לארוחות משפחתיות, אכילה חברתית משותפת וחגיגת מסורת ותרבות דרך האוכל. בעוד שהגישה בתרבות הדיאטות מעודדת פחד וחשדנות מאוכל שלא אנחנו הכנו, לחץ ולעיתים הימנעות מאכילה חברתית, ולהכין את האוכל "שלנו" הארוחות משפחתיות.

גישה מקדמת בריאות אומרת לנו שהדבר החשוב ביותר בשגרת האכילה שלנו זה גיוון, גמישות והתאמה אישית. בזמן שתרבות הדיאטות נותנת חוקים, תפריט נוקשה ושיטה אחת ש"ייחודית ונכונה".

גישה מקדמת בריאות אומרת לנו שירידה ארוכת טווח במשקל,גם מתונה, מושפעת מגורמים תורשתיים - סביבתיים - חברתיים רבים וזזה דבר מורכב, מאתגר ועם סיכויי הצלחה נמוכים. בעוד שתרבות הדיאטות מוכרת לנו שירידה למשקל החלומות שלנו זה פשוט, עם אחוזי הצלחה מטורפים (בזכות הדיאטה כמובן) ותלוי רק בסדר עדיפויות וכח רצון.

אחד מהצעדים הכי חשובים עבור הבריאות שלנו בכלל ושחרור מעולם הדיאטות בפרט זו ההבנה שדיאטות לא דואגות לבריאות שלנו, הן פוגעות בה.

6 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

רק כשנשחרר מהחלום להיות הגרסא הכי רזה שלנו נוכל להכיר את הגרסא הכי הבריאה שלנו.

זה לא קל, אבל זה אפשרי. כשמצליחים לצאת מהמירוץ האינסופי הזה לגוף הכי קטן/חטוב זה משתיק אצלנו הרבה מחשבות בראש שמונעות מאתנו להתחבר לצרכים האמיתיים של הגוף שלנו. זה יצירך מאתנו להתנתק מהרבה אמונות שמנו

ככה תדעו אם הגעתם לדיאטה שצריך לברוח ממנה:

החיים בחברה שמנופובית שמקדשת רזון גורמים לנו לתלות ערך רב מאוד בשינויים חיצוניים. כשאנחנו נכנסים לתהליך חיטוב/ירידה במשקל מתוך המחשבה שזה הדבר שישנה לנו את החיים ויהפוך אותנו לאנשים שתמיד חלמנו להיות

bottom of page